42ENTREVISTA I INTERVIEW ¿Tienen previsto algún lanzamiento? En la división de packaging, tenemos varios proyectos de cara a los próximos meses, enfocados a la innovación en cajas rígidas con tapas planas, cuya inversión se ha realizado hace unos meses, y colecciones completas de packaging creativas. Existen dentro de MPO otros proyectos de inversión que pronto se van a materializar, dentro de la división de servicios y relacionados con el crecimiento en los servicios al retail e-commerce. ¿Qué objetivos se plantean para el segundo semestre del año? Siempre teniendo como máxima prioridad escuchar a nuestros clientes y a las marcas, aportar soluciones personalizadas, con gran dedicación y un servicio 360º de apoyo en sus proyectos. Seguir avanzando hacia la sostenibilidad y optimización de procesos, con el fin de continuar liderarando en el diseño y producción de packaging premium y soluciones de PLV innovadoras. MPO specializes in packaging and services for the beauty, gourmet, and entertainment sectors.What percentage of your total business is accounted for by each? Our activity is distributed between the Premium and Entertainment sectors. The current portion corresponding to the former is around 75%, and the remaining 25% to the latter. Within the premium sector, we can say that 55% is related to the beauty and related sectors, and 20% to the gourmet sector. For beauty and gourmet products, you make boxes, cases, and Advent calendars. Do you primarily use paper/cardboard as your material? Have you been reducing your use of plastic? Yes, absolutely. Cardboard and paper are the materials used extensively, including for the inner cradles and product support elements. Plastic has been greatly reduced in our offerings and manufacturing, and when used, it is always with the premise that it contains a percentage of recycled material and can be easily separated to contribute to recycling. Have you noticed a decrease in demand for cases with transparent windows or those that combine cardboard and plastic? Yes, indeed, the trend for some time now has been to present products with die-cut windows, without plastic, in cases. This maintains product visibility to achieve a powerful branding effect, while also promoting 100% cardboard creations. What are the main eco-design solutions you offer? At MPO, we are committed to premium packaging that combines aesthetic excellence with a strong environmental commitment. Our eco-design solutions respond to a real Caja con tapa para Maria Galland, 100 % de cartón compacto incluida la cuna. Maria Galland box with lid, 100% solid cardboard including the cradle. Caja ligera de cartón ondulado para Annayake, lo que permite reducir el peso de la caja en casi un 40 % en comparación con el cartón compacto tradicional. Lightweight corrugated cardboard box for Annayake, reducing the box's weight by almost 40%. Colección creativa de cofres ecológicos de cartón para el mercado de bebidas espirituosas.
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